lørdag den 11. februar 2012

Trend 2012

I går , d. 10. feb. 2012, besøgte jeg den skandinaviske møbel- og belysningsmesse i Stockholm. Jeg besøgte messen dels for at hilse på nogle af vores samarbejdspartnere og se et udvalg af de nye produkter der kommer på lager i løbet af foråret og sommeren, men også for at finde nye leverandører til LamperOnline.dk. Jeg fik lavet aftaler med nogle nye leverandører, men det vender jeg tilbage til senere.
Udvalget af lamper var mere spændende end jeg har set længe. På en eller anden måde er lamperne ligesom tøjmoden blevet så varieret, at enhver kan følge sin egen smag uden risiko for at ramme helt ved siden af tidens trend. Dog så det ud til at de "romantiske" lamper var helt væk.
De glade stærke farver, som har været rigt repræsenteret de sidste par år, er stadigvæk en del af udvalget og i nye sjove varianter af de lamper vi så i 2010 og 2011.
De klassiske lamper har i år fået flotte pastelfarver, der mixes i forskellige nuancer, og nogle af dem er nærmest vendt på hovedet og har fået varme jordfarver. Især de nye jordfarver er rigtigt gode til at mixe sammen med de nedenstående nye trends, som jeg har valgt at kalde "back to nature" og "det rå look".
Lamperne i "back to nature" design i naturtræ eller malet træ, var jeg imponeret over - f.eks. nogle rigtigt gedigne sakselamper i flot forarbejdning, eller smarte gulvlamper og væglamper - f.eks. en skrå stige med en lampe foroven. Det glæder mig når naturens smukke træsorter bliver brugt til en anderledes måde at pryde sit hjem.
I tråd med denne naturoplevelse var så den mest spændende trend i år en helt ny meget rå stil. Voldsomme tunge jern lamper, hønsenet, krøllet sækkelærred og meget mere i nye spændende former der passer så flot sammen med de upolerede træmøbler, som helt klart er et hit i år.
Jeg glæder mig til at præsentere vores kunder for alle de spændende nye designs, som vil være at finde på LamperOnline.dk i løbet af foråret og sommeren.

1 kommentar:

  1. Frank William Vaqué


    En ny blogger så dagens lys!
    Jeg sad en morgen i toget og lyttede til lydbogen "Hvad ville Google gøre" - Google ville selvfølgelig starte en blog og dele sin viden med andre og også bede andre om at gøre det samme. Det sagde jeg til Mai-Britt og da hun er en handlingens "mand" blev bloggen straks født.
    Lydbogen hørte jeg på min ny smartphone - en Medion fra Aldi - egentlig havde vi bestilt 2 stk. Iphone 4S hos TDC, men TDC synes ikke at det var særlig vigtig at levere de to Iphones, hvorfor vi blev lidt irriterede og købte 2 Medion fra Aldi - En Medion er nok ikke helt så trendy, som en Iphone 4S, men jeg er imponeret over alt det man kan med sådan en ting. Har du også en idé eller noget du brænder inde med kan du bare skrive det på din eller LamperOnlines blog og dele det med andre. Har du noget du mangler - eller har du noget du ikke har brug for og ikke nænner at smide væk - ja så kan det nævnes på bloggen. Der er lidt genialt. Bare fyr løs og se om der ikke skulle være nogen, der har det rigtige svar.

    SvarSlet